کاهش 15 دسیبلی آلودگی صوتی با نصب دیوارهای صوتی در شهر
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

دکتر یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" با بیان این مطلب اظهار کرد: عملیات اجرایی نصب دیوار صوتی در بزرگراه کردستان در محدوده بزرگراه جلال آل احمد بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید است در نیمه اول امسال این پروژه تکمیل شود.

وی افزود: همچنین بخش های دیگری از شهر برای نصب دیوار صوتی انتخاب شده اند که در سال جاری حدود 600 متر دیوار صوتی جدید در یکی از بزرگراه شهر نصب و راه اندازی خواهد شد.

رشیدی در ادامه آلودگی صوتی را یکی از مخرب ترین آلاینده های زیست محیطی دانست و گفت: کاهش قدرت شنوایی، افزایش فشار خون، ضعف سیستم ایمنی، تغییر در عملکرد غدد درون ریز، کاهش قدرت یادگیری در کودکان و کاهش بازدهی فکری و جسمی از جمله پیامدهای مهم و جبران ناپذیر این آلودگی است که به واسطه عادت پذیری غلط نسبت به صدا از آنها غافلیم.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بیشترین عامل مؤثر در ایجاد آلودگی صوتی در کشور ما خودروها و موتورسیکلت‌ها هستند تصریح کرد: بیشترین تمرکز آلودگی صوتی در ایران را شهر تهران و تعدادی از کلان‌شهرها دارند.

وی تصریح کرد: دیوارهای صوتی ای که در تهران نصب و راه اندازی می شوند، دیوارهای صوتی شفاف هستند که از نظر بصری مناسب ترین دیوارهای صوتی به شمار می آیند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب